Міжнародний день рідної мови
Міжнародний день рідної мови , який відзначаємо 21 лютого 2024 р— гарний привід нагадати , що державною мовою в Україні є українська. Крім цього, українська мова є рідною майже для 50 мільйонів людей по всьому світу. Сьогодні саме той день, коли ми маємо плекати рідну мову: ту, заради якої сотні українських митців і громадських діячів віддавали свої життя у в’язницях і концтаборах і ту, за існування якої щоденно проливається кров наших захисників. Для України сьогодення цей день є надважливим та актуальним як ніколи, адже виборюючи свободу для всіх українців, ми так само звільняємо мову від негативного впливу ворога та наклепів про “нарєчіє”. Ми зобов’язані плекати українську, адже мова — неодмінна складова будь-якої нації, її генетичний код. З цією метою у Вороблячинській гімназії традиційно проводиться філологічний тік-ток : визначення найкращих знавців української мови за допомогою експрес-опитування. За правильні відповіді школярі одержали солодкі подарунки. Із роллю журналістів добре справились учні 9 класу Коцюба В. та Озимок О. Переглянути відео
Семінар-тренінг для учителів хімії на тему «Як зробити урок цікавим?» (ЛУЦИШИН І.П.)
21 березня 2023 року на базі Яворівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3 ім. Т. Шевченка для вчителів хімії Яворівської ТГ проведено семінар-тренінг «Як зробити урок цікавим?». На семінарі-тренінгу досвідом роботи з питання «Формування творчих здібностей учнів з використанням технології розвитку критичного мислення на уроках хімії» поділилась Луцишин Ірина Петрівна, вчитель хімії та біології Вороблячинського ЗЗСО І-ІІ ст. ім. Героя України В. Коцюби. Пані Ірина детально розповіла про методи, які використовує у практичній діяльності, зокрема: «Кубик Блума», «Шість капелюхів», «Кроссенс», «Метаплан», «Фішбоун». Щиро дякуємо вчителю нашої школи ЛУЦИШИН І.П. за її працю, поширення власного досвіду, бажаємо їй успіхів і нових творчих злетів!
Тиждень предметів суспільно- гуманітарного циклу
Вже стало доброю традицією проведення предметних тижнів як комплексу навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення їхніх знань із навчальних предметів, а також збагачення фахового досвіду вчителів. Тиждень предметів суспільно- гуманітарного циклу проходив з 28 листопада по 01 грудня. Учні 3-9 класів стали учасниками різноманітних конкурсів та вікторин. Цікаво пройшла «Українська мова в іграх» (вчитель Брода Н.В.), лексичні ігри та Save Savta ( учителі Казмірук О.В. та Школик У.Ф.), вікторина з християнської етики (вчитель Пелих Н.В.), гра «Хто Я?» та «Що? Де? Коли?» із зарубіжної літератури (вчитель Круглій М.М.), музична вікторина (вчитель Якимець В.Я.). Учитель історії Обаряник М.Д. провела лінійку-реквієм «У молитві схиляємо коліна», приурочену пам’яті жертв голодомору. Підсумком предметного тижня стала відеомандрівка уроками зарубіжної літератури (вчитель Круглій М.М.). Дивитись фото на фейсбук
Звіт про роботу методичної комісії учителів суспільно-гуманітарного циклу
«Учитель повинен усе життя працювати над самовдосконаленням», – писав В.Сухомлинський. Відомо, що лише творчий учитель може сформувати творчу особистість. Тому головним завданням методичного об’єднання є розвиток у кожного вчителя того індивідуального стилю, який характеризує його професійну майстерність як складне соціально-педагогічне явище, що визначається всією структурою особистості вчителя, є синтезом різноманітних його особистісних якостей, наукової освіченості, ідейної спрямованості, фахових знань, умінь і навичок.
У методичному об’єднанні вчителів суспільно-гуманітарного циклу беруть участь 7 вчителів: До складу МО входить 7 учителів: 3 -вищої категорії звання «Старший учитель», 2 – І категорії, 1 – спеціаліст, 1 – ВПО.
У 2021-2022 навчальному році методичне об’єднання вчителів працювало над проблемою «Підвищення мотивації до навчання та розвиток творчих здібностей учнів через використання сучасного педагогічного інструментарію».
Основними напрямками роботи були наступні:
- Реалізація завдань, зазначених у законах України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”;
- вдосконалення методичної роботи з вчителями методичного об’єднання;
- підвищення рівня методичної роботи, фахового рівня педагогічних працівників, їх готовності до інноваційної діяльності з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних, загальних та предметних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів;
-Ознайомлення із технологіями змішаного навчання;
- вивчення та впровадження методик і прийомів компетентнісного підходу у викладанні предметів, що покликані забезпечити соціалізацію учнів та їхню інтеграцію в сучасне суспільство, формування в них стійких моральних принципів й світоглядні орієнтири, виховання особистості із національною свідомістю, громадянськими якостями й критичним мисленням, здатною до творчого вирішення життєвих задач, саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін та викликів;
- організація безперервного удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності вчителів методичного об’єднання;
- проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів;
- вивчення, узагальнення і поширення ефективного педагогічного досвіду;
- оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями, найдосконалішими формами, методами та прийомами навчання учнів;
- вдосконалення якості викладання предметів гуманітарного циклу шляхом впровадження ІКТ;
- розвиток пізнавальних інтересів, творчих та інтелектуальних здібностей, практичних навичок учнів;
- підвищення мотивації до навчання;
- вивчення і оволодіння сучасними методами інноваційних технологій в науково-дослідницької і проектної діяльності;
- активізація позакласної роботи з навчальних предметів, спрямованої на ровиток творчих здібностей учнів.
На І засіданні, яке було проведено у вересні, було зроблено аналіз роботи за минулий рік, опрацьовано методичні рекомендації до викладання предметів суспільно- гуманітарного циклу та вимоги до ведення класних журналів та шкільної документації.
У листопаді на ІІ засіданні учитель Пелих Н.В. розповіла про особливості змішаного навчання як напряму сучасної системи освіти. Мною було проведено майстер- клас з використання технології Learningapp та padlet .Учителі відвідали відкритий урок англійської мови, а також розробили план проведення Тижня гуманітарних наук.
На ІІІ засіданні учителі слухали про проєктні технології як засобу формування мотивації до навчання (Круглій М.М.), про метод Шість капелюхів мислення» ( Пелих Н.В.), були учасниками практичної роботи «Моделювання фрагментів сучасного уроку з використанням інноваційних технологій», яке провела Обаряник М.Д. Учителі відвідали і обговорили відкритий урок української мови (учитель Брода Н.В.), проаналізували навчальні досягнення учнів за І семестр.
Запровадження воєнного стану внесло свої корективи у навчально- освітній процес. Тому засідання у березні і травні були проведені дистанційно. Учителі виступали з повідомленнями на такі теми: «Роль іміджу вчителя в успішній освітній діяльності учня та його соціалізації» (Брода Н.В.), «Педагогічна творчість як основаформування майстерності вчителя», «Сучасний педагог:тьютор, модератор, навігатор, фасилітатор чи просто вчитель?».( Обаряник М.Д.). У травні Круглій М.М. ознайомила педагогів з формами розвитку ініціативності та підприємливості як шляху до формування творчих здібностей учнів та їх пізнавальної активності. Ознайомились із звітами учителів про самоосвіту, підвели підсумки роботи у цьому навчальному році.- Керівник МК М.Круглій