Eкскурсія в м. Новояворівськ
21 березня для учнів 7 і 9 класів Вороблячинської гімназії імені Віталія Коцюби була організована екскурсія в м. Новояворівськ ( учителі Круглій М.М. і Лигор Г.М.). Школярі відвідали краєзнавчий музей. Екскурсовод Galina Ros надзвичайно цікаво і доступно розповіла про історію виникнення одного з наймолодших міст України Новояворівська, про родину та діяльність Андрея Шептицького, про традиційні мистецтва Яворівщини, традиції та обряди. Galina Ros – талановито перетворила учнів з пасивних слухачів на активних учасників діалогу про Яворовий край.
Під час перегляду фільму «Я, Побєда і Берлін» діти спостерігали за веселими пригодами Кузьми під музичний супровід його пісень. Найважливіше, що учні усвідомили із висловлювань Скрябіна : не всі соціальні явища, які бачимо в житті чи на екранах телевізорів, потрібно переносити у своє життя.
З 11 по 15 березня цікаво, весело та пізнавально пройшов Тиждень початкової школи під назвою «Пізнаємо, вчимося, творимо».
Конкурси, ігри, вікторини, змагання розвивали творчість юних дослідників, вчили бути спостережливими, кмітливими та креативними. Кожен день мав свою тематику. У цей період кабінети початкової школи були схожі на вулики, де плідно та згуртовано працювали вчителі та учні. Робота під час проведення Тижня була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку дітей. Переглянути фото
Шевченкові дні
9 березня виповнилося 210 років від дня народження Тараса Шевченка, генія українського народу, пророка, Кобзаря, видатного українського поета та художника.
Його життя – це одвічна боротьба за волю українців, а його творчість – невичерпна скарбниця мудрості, правдивої совісті української нації, патріотизму та волелюбності. Потаємні схованки цієї скарбниці були розкриті для учнів 7 та 9 класу під час проведення виховного заходу «Шевченкоквест : відомий і невідомий Тарас» ( класні керівники Лигор Г.М. та Круглій М.М.). Школярі переглянули презентацію про цікаві , але невідомі факти з життя великого Кобзаря. З ентузіазмом діти виконували завдання на кожній станції квесту : розшифровували висловлювання про Шевченка, складали прислів’я, виконували тести, колективно складали есе «Якби Шевченко був нашим сучасником, де б він був сьогодні ?». Учнівські відповіді довели, що для кожного українця Тарас Шевченко – національний герой. Сьогодні, коли наш народ мужньо дає відсіч російському окупанту, виборює свободу та незалежність ціною крові наших захисників та захисниць, вірші Шевченка, його заклики, пророцтва та заповіт є актуальними, як ніколи.
«Борітеся – поборете, Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава і воля святая!»
Це головний постулат Шевченка для сучасної України, який мотивує кожного з нас, змушує навіть у найважчі хвилини не опускати рук, боротися! Дивитись фото
«БОРІТЕСЯ – ПОБОРЕТЕ! ВАМ БОГ ПОМАГАЄ! ЗА ВАС ПРАВДА, ЗА ВАС СЛАВА І ВОЛЯ СВЯТАЯ!»
Напередодні 210-ї річниці від дня народження Т. Г. Шевченка учні 2 класу (вч. Дідух М. В.) дізналися коротку біографію Т. Шевченка, виготовляли браслети з крилатими висловами Кобзаря, книжечки-листівки. Переглянути фото
Тарас Шевченко-душа українського народу.(підготували учні 3 кл., вч. Дудяк І.І.) Переглянути відео
Педагогіка партнерства
Педагогіка партнерства між усіма учасниками освітнього процесу набуває особливого значення в Новій українській школі. Вона ґрунтується на принципах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості, допомагає будувати діалог між учасниками освітнього процесу – педагогами, батьками та дітьми – на принципах взаємоповаги і взаєморозуміння. Саме у формі такого діалогу 01.03.2024 у Вороблячинській гімназії імені Героя України Віталія Коцюби пройшли батьківські збори у 9 класі «Учні- учителі- батьки: точки дотику»( класний керівник Круглій М.М.). Усі учасники навчального процесу визначали роль освіти для майбутнього країни, дискутували про причини, які в тій чи іншій мірі перешкоджають ефективному навчальному процесу. У формі мозгового штурму визначали, які права та обов’язки мають школярі. Активно і батьки, і діти обговорювали проблему шкідливих звичок сучасних підлітків та шукали превентивні заходи цієї проблеми. За допомогою створення квіткової галявини було визначено, які методи виховання переважають у сім’ях дев’ятикласників. На закінчення зборів батьки послухали учнівський твір «Хочу бути телевізором» та пройшли тестування «Який я батько». Переглянути фотоПлан роботи МК класних керівників
І засідання (Серпень)
- Аналіз виховної роботи за 2021-2022 н.р.
- Ознайомлення з нормативно-правовими документами на 2021-2022 н.р.
- Розгляд та погодження плану роботи методичного об’єднання класних керівників на 2021-2022н.р.
- Розгляд та погодження плану виховної роботи класного керівника.
- Засідання (Вересень)
- Про складання «банку даних» дітей пільгових категорій. Соціальний паспорт класу, школи.
- Доповідь: «Взаємодія класного керівника і батьків»
- Психологічна майстерня: «Психологічні прийоми для зняття напруги у дітей». Арт-терапія.
- Консультації для класних керівників з питань організації індивідуальної * роботи з учнями (соціальний педагог)
- Різне.
- Засідання (Листопад)
- Доповідь. Причини виникнення булінгу та його наслідки.
- Виступ. Профілактика насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської молоді.
- Палітра досвіду роботи класних керівників з теми засідання.
- Тренінг «СТОП – БУЛШГ: попередження жорстокості та насильства серед підлітків».
- Методичні перегуки. Обговорення методичної літератури з теми засідання.
Аналіз роботи МК класних керівників за 2021-22 н.р.
Класний керівник- універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор. Він повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька.
Для учня в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Від нього залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Уміння згуртувати навколо себе дітей – великий дар і велика робота. Уміння захопити, повести, відкрити світ-неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. Інколи риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!
Для ефективної реалізації виховного процесу в школі організовано роботу методичного об’єднання класних керівників, на засіданнях якого розглядаються актуальні питання щодо організації виховної роботи. Проведення засідань дає змогу підвищити рівень педагогічних кадрів, розширити їхній світогляд, допомагає отримати необхідні знання для втілення інноваційних виховних технологій, впроваджувати активні форми і види діяльності, сприяє запровадженню інтерактивних методик у виховний процес.
Робота класних керівників відповідає вимогам Закону України «Про освіту»; Закону України «Про Загальну середню освіту»; Посадових обов’язків класних керівників; Наказу МКН МС України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; Методичних рекомендацій з питань організації виховної роботи у навчальних закладах ; Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої спільним наказом Міністерства у справах сім’ї, молоді та спорту, Наказу МКН від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».
Протягом 2021-2022 навчального року в школі було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 5-9 класів , яке працювало згідно плану роботи школи та плану роботи методичного об’єднання класних керівників. Методичне об’єднання працювало над вирішенням першочергових завдань – виховання учнів у сучасних умовах. Перед ними постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її . Робота МК класних керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.
За 2021-2022 навчальний року проведено 6 засідань, на яких було розглянуто питання щодо планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи. Розглядались педагогічні ідеї щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної та виховної діяльності, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід.
Класні керівники та їх вихованці брали участь у Святі Першого Дзвоника, проведені Першого уроку, Тижні знань правил дорожнього руху, Олімпійському тижні, Всеукраїнському тижні права, Предметні тижні.
Були організовані та проведені виховні заходи, години спілкування та суспільно- інформаційні години до Міжнародного дня толерантності, до Міжнародного дня миру, до роковин трагедії в Бабиному Яру, Урок мужності до Дня захисника України, до Міжнародного дня людей похилого віку, до Дня визволення України від фашистських загарбників, Урок пам’яті жертв голодоморів, до відзначення Дня Гідності та Свободи, до Дня Збройних сил України.
На методичних засіданнях класних керівників значну увагу було приділено профілактиці насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської молоді. Цю тематику було висвітлено у тренінгу « СТОП- БУЛШГ: попередження жорстокості і насильства». Для зняття психологічної напруги було проведено арт- терапію « Психологічні прийоми для зняття напруги у дітей».
Проаналізувавши роботу методичного об’єднання класних керівників, можна зробити висновок про те, що класні керівники підвищують свою фахову майстерність, мають результативність у роботі з вихованцями, є активними учасниками акцій, проектів учнівського самоврядування. У зв’язку з початком Російської агресії на території України було проблематично дотриматись плану роботи методичного об’єднання. Разом з тим необхідно продовжити роботу з учнями щодо попередження негативних проявів та правопорушень в учнівському та молодіжному середовищі.
Роботу МК вважати задовільною та виконаною у повному обсязі.
Голова МК М.Д. Обаряник