MK вчителів природничо-математичного циклу

ПЛАН РОБОТИ методичної комісії вчителів природничо-математичного циклу Вороблячинської гімназії ім. Героя України В. Коцюби на 2024 – 2025 навчальний рік

Інтегроване заняття з математики

28 травня 2025 року у 6 класі було проведено інтегроване заняття з математики( учитель ОЗИМОК Н. П.) та християнської етики( учитель ПЕЛИХ Н. В.), присвячений 160-річниці від дня народження великого українця – митрополита Андрея Шептицького. Цей захід поєднав точні науки з глибинними моральними цінностями, дозволивши учням здійснити захопливу “віртуальну математичну екскурсію”.

Метою уроку було не лише закріпити математичні знання через розв’язування прикладних задач, а й розкрити постать митрополита як видатного діяча, мецената та просвітителя. Завдання ілюстрували масштаби його благодійності, розвиток суспільства за його часів та поширення пастирської діяльності.

На завершення заняття учні колективно склали інтелект-карту видатних подій із життя митрополита та створили “дерево пам’яті” чеснот видатного діяча України.

Команда- переможець отримала символічні сувеніри, а увесь клас-сертифікати та буклети.

Сподіваємося, урок надихнув учнів на подальше вивчення як точних наук, так і здобуття вічних цінностей. https://www.facebook.com/photo?fbid=1094542036044947&set=pcb.1094543189378165Переглянути більше фото

# STEMдень_2025

# ІНЖЕНЕРНИЙ ТИЖДЕНЬ 2025

«Скажи мені – і я забуду, покажи мені – і я запам’ятаю, дай мені зробити – і я зрозумію», – писав свого часу Конфуцій.

STEM допомагає учням не просто вчити факти, а розуміти, як працює світ. На таких уроках діти навчаються аналізувати, експериментувати, шукати рішення реальних завдань. Вони бачать, що математика потрібна не тільки на контрольних, а й у будівництві мостів чи створенні комп’ютерних програм; що знання з фізики допомагають розуміти, як працюють автомобілі, чому не тонуть кораблі, а ракети піднімаються вгору? Протягом тижня здобувачі освіти 7 та 9 класів знайшли відповіді на безліч запитань, які виникали у них під час досліджень, експериментів та практичних завдань. Вони не просто отримували готові знання, а самостійно шукали рішення, аналізували, обговорювали і відкривали для себе нові факти. Така активна робота допомогла їм краще зрозуміти, як теорія пов’язана із реальним життям, і побачити цінність навчання у щоденній практиці. (Вч. фізики Білецька І.М.)

Переглянути відео!

Викoриcтaння тeхнoлoгiй STEM-ocвiти нa урoкaх хiмії (вч. ЛУЦИШИН І.П.) мaкcимaльнo пiдвищує їх eфeктивнicть, cтвoрює умoви для фoрмувaння цiлicних прирoдничих знaнь, ocнoвних життєвих кoмпeтeнтнocтeй i нaукoвoї кaртини cвiту здобувачів освіти. На уроці хімії у 8 класі при вивченні теми “Солі” здобувачі освіти проявили свої творчі здібності у моделюванні. Використовуючи пластилін та шпажки учні будували структурні формули солей та презентували їх. Під час вивчення теми “Рефлекси. Інстинкти” здобувачі освіти 8 класу складали ментальну карту. Вони обирали малюнок, розглядали його, описували побачене, класифікували його до відповідної групи Безумовні рефлекси -Умовні рефлекси -Інстинкти. Учениця 9 класу змоделювала структури білків, використовуючи кольорові стікери.

Застосування STEM технологій сприяє розвитку інтересів учнів до навчання підвищує активність учнів та дає можливість дітям проявити свої творчі здібності. Переглянути відео

«Країна мрій»

У рамках роботи з платформою «Країна мрій» 17 квітня дівчата з 8 класу (вч. Білецька І. М.) взяли участь у змаганнях з фізики, які проходили у форматі інтерактивної гри. Ігри Quiz, допомагають розвивати важливі соціальні та особистісні навички, сприяють формуванню командної роботи, розвитку емоційного інтелекту учнів та їхніх лідерських якостей, що є важливим кроком у підготовці до реальних життєвих викликів. Змагалися наполегливо, завзято й з великим інтересом. Атмосфера була захопливою, а завдання — максимально наближеними до реального життя. Це сприяло глибшому розумінню фізичних процесів і показало учням практичну цінність набутих знань.

З 09 по 19 грудня 2024 року у гімназії тривала декада природничо-математичного циклу.

З метою формування компетентнісного підходу до навчання, вироблення вмінь практично застосовувати здобуті знання на практиці педагоги залучали здобувачів освіти до позакласних заходів:

– виховний захід: «Посвята в юні хіміки» (7 клас, учитель ЛУЦИШИН І.П.),

– урок з елементами тренінгу: «Проміжні підсумки в Excell» (9 клас, учитель КЛЕБАН В.В.),

– гра: «Фізика на мільйон» (8-9 клас, учитель БІЛЕЦЬКА І.М.),

– географічний брейн-ринг (7 клас, учитель ОБАРЯНИК М.Д.),

– проєкт: «Моя вечірка. Математичні розрахунки» (9 клас, учитель ОЗИМОК Н. П.)

– математична бізнес-гра: «Моя перемога» (8 клас, учитель ОЗИМОК Н. П.)

– подорож країною: «Веселі математики» (6 клас, учитель ОЗИМОК Н. П.)

– математична вікторина: «Майстер-шеф математики» (5 клас, учитель ОЗИМОК Н. П.)

Робота була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів. Переглянути фото

Міжнародний день числа «Пі»

14 березня у світі щорічно відзначається одне з незвичайних свят – Міжнародний день числа «Пі».

Цікаво та оригінально відзначили цю дату учні 5, 7, 9 класів (вчитель Озимок Н.П.). Школярі ознайомилися з історією свята , зробили кейс, переглянули презентації та взяли участь вікторині.

Учителька провела цікаву подорож-лекцію, яка познайомила учнів з досі невідомими для них фактами про число «Пі». День числа Пі — це ще одна нагода полюбити математику ! Переглянути фото

Предметний тиждень природничо-математичного циклу

З 11.12 по 15.12.2023 у Вороблячинській гімназії ім. Героя України В. Коцюби був проведений предметний тиждень природничо-математичного циклу. Основною метою проведення заходу стало формування пізнавального інтересу учнів до відповідних дисциплін, виховання колективізму, розвиток творчого та критичного мислення, відповідальності, сприяння створенню атмосфери співробітництва між учнями та вчителями.

Були проведені такі заходи:

QR-квест з математики. 5 кл. Озимок Н. П.

Хімічна вікторина: “Країна хімічних елементів». 9 кл. Луцишин І. П.

Бліц-турнір: «Птахи». 7 кл. Луцишин І. П.

Тренінг: «Планета Земля – наш дім». 5кл. Луцишин І. П.

Вікторина “Таємниці чисел”. 8 кл.

Озимок Н. П.

Пізнавальний квест: «Геометрія у вишивці». 7 кл. Озимок Н. П.

Квест: «Фізика навколо нас». 8-9 кл. Білецька І. М.

Брейн-ринг: «Правила дорожні повинен знати кожен». 7-8 кл. Лигор Г. М.

Біологія в пазлах 9 кл. Луцишин І.П.

Географічний квест: «Навколо світу за одну годину». 7-9 кл. Обаряник М.Д.

Хімічні ребуси. 7 кл. Луцишин І.П.

Вікторина: «Найкращі знавці інформатики». 5,7 кл. Клебан В.В. Переглянути фото

СЕМІНАР – ПРАКТИКУМ вчителів інформатики.

Як складне зробити простим? Методи розв’язування олімпіадних задач. Задачі на графи.

«Коли мені не вистачало грошей, я сідав думати, а не біг заробляти. Ідея – найдорожчий товар у світі» (Стів Джобс).

26. 09. 2023 року у Вороблячинській гімназії імені Героя України Михайла Коцюби відбувся семінар – практикум для вчителів інформатики на тему «Як складне зробити простим? Методи розв’язування олімпіадних задач. Задачі на графи».

Заняття проводив вчитель інформатики Клебан Василь Васильович, який представив відомості, продемонстрував інструменти та лайфхаки для ефективної організації сучасного уроку. А також підняв дуже актуальну тему – навчання програмуванню учнів середнього та старшого шкільного віку.

Василь Васильович звернув увагу колег на пожвавлений інтерес до мови програмування Python та легкість її використання при розв’язуванні задач на графи. Адже навчати потрібно тому, що корисно і сучасно!

В рамках семінару вчителі мали змогу опрацювати авторські задачі спікера про Левчика та Ганусю, які зіткнулися з реаліями життя в Україні в останні 3 роки. Доречі, задачі на графи, є одними із найскладніших на олімпіадах з інформатики.

Приємним сюрпризом для присутніх вчителів, була проведена весела руханка учнями школи, а також теплі та щирі привітання з нагоди наступаючого Дня працівника освіти.

По завершенні практичної частини вчителі за круглим столом ділилися враженнями, обмінювалися досвідом, висловили слова вдячності всім, хто долучився до проведення семінару. Запрошені вчителі відмітили професіоналізм, високий рівень підготовки семінару, а також його практичну спрямованість.

«Насолоджуйтеся тим, що ви робите і ви ніколи у своєму житті не будете працювати». Б. Гейтс

Матеріали семінару:

1. Презентація вч. інформатики КЛЕБАНА В.В.

2. Задачі для учасників семінару

3. Набір тестів для задач

4. Фото умов до задач

5. Публікація (Брошура до семінару)

6. Переглянути фото з семінару

План роботи МКскачати